Quiche Lorraine ♥

Venku je krásně, sluníčko svítí a já sedím znuděná doma a přemýšlím, čím tak zabít čas. Začala jsem jen tak bezmyšlenkovitě brouzdat internetem a narazila jsem na Quiche Lorraine ( Quiche Lorraine je vynikající slaný koláč z křehkého těsta ze smetanovou náplní, který pochází z východní části Francie. )
   Nevím  jak vy, ale já když jen tak "surfuju po netu" , tak většinou hledám nové recepty nebo nějaké vychytávky na pečení (jako minule když jsem narazila na řezačku korpusů... už je na cestě ke mně domů :) )
Musím se přiznat, že jsem něco takového zkoušela upéct poprvé a myslím, že to dopadlo nad očekávání. Nejsem sice moc velkým fandou vajíček, ale tohle je prostě něco ...tak jiného a dobrého a navíc ještě snadného :)



Báječné na něm je, že můžete kombinovat různě náplně...prostě co dům dá :)
různou zeleninu, zbytky pečeného masa, ryby, mořské potvory, sýry, salámy, klobásy… ochutit bylinkami čerstvými či sušenými dle libosti a fantazie. 


Teď k receptu :)

Na těsto budete potřebovat :
150 g     hladké mouky
75 g        změklého másla
50 ml    vody
 a půl lžičky soli a jedlé sody

Na náplň :
2 ks       smetany ke šlehání 
3 ks        vejce
160 g      slaniny (může být klidně i šunka)
1 ks       středně velká cibule
špetku soli, pepře a chilli

V míse smícháme mouku se solí, sodou a máslem, rukama "prohňácáme"  :)  a po částech přidáváme vodu. Těsto je pevné, vláčné a krásně se s ním pracuje. Vyválíme ho na placku o trochu větší než je průměr formy a vyložíme jím vymazanou formu a vložíme ho na 15 minut odpočívat do ledničky. Zatím si předehřejeme troubu na 200°C.
Mezitím co těsto relaxuje v lednici :) si na pánvičku hodíme na nudličky nakrájenou slaninu a cibulku a na sucho je osmahneme a dáme stranou. V míse vyšleháme vejce se smetanou, osolíme, opepříme , ochillíme :D a můžeme přidat i špetku muškátového oříšku. Z ledničky vyndáme formu s těstem a těsto posypeme slaninou a následně zalijeme naší vajíčkovou směsí. 
Pečeme při 200°C cca 20 minut, pak ztlumíme troubu na 170°C a pečeme dalších 15 minut než nám Quiche Lorraine krásně zezlátne. A pak už jen jíme a jíme .        
                                                                                                      Bon  appétit !























Komentáře

Oblíbené příspěvky